Saturday, April 13, 2013

TERKINI : Projek Perkongsian Rumah Burung Walit

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera buat pemilik rbw individu, peserta perkongsian RBW1, RBW2 & RBW3 serta pembaca yg budiman... semoga kita tetap di bawah keberkatan & naungan rahmat Allah swt. Sujud dan syukur ke hadrat Ilahi kerana masih diberi peluang untuk bernafas dan beribadah kepadaNya serta menikmati dan mengecapi limpahan rezeki yg dikurniakan kepada kita.

Saya mewakili pihak Secret Walet Resources, memohon jutaan kemaafan kerana sudah agak lama tidak meng'update' tentang perkembangan projek RBW yg kini semuanya sudah beroperasi walaupun menghadapi pelbagai cubaan & rintangan yg Alhamdulillah masih dapat diatasi. Kita hanya mampu berusaha & merancang dan segalanya urusan rezeki berserah kepada Alllah.

RBW1 sudah melebihi 1 tahun beroperasi, namun begitu belum cukup matang untuk dituai kerana jumlah sarang yg masih kurang (kurang 20 ketul). Alhamdulillah berjalan lancar cuma baru sekali 'humidifier' rosak.

RBW2 sudah 8 bulan beroperasi, beberapa kali mengalami masalah bunyi (amplifier rosak & gangguan bekalan elektrik kerana kerja2 pembinaan rumah di sebelah).. maklumat terbaru pada musim cuti sekolah terdapat banyak tompokan burung tidur cuma masih belum bersarang.

RBW3 juga telah beroperasi selama 8 bulan... peringkat awal menghadapi masalah bekalan elektrik.. tingkat atas leaking dan bunyi kurang sesuai... masih beroperasi seperti biasa, burung ada masuk & tidur tp belum ada sarang penuh.

Perkembangan seterusnya akan di'update' kemudian... terima kasih

Tuesday, December 11, 2012

WALIT m7



WALIT PLUS M7.. mengandungi 2 ketul sarang burung walit, tian qi, ginseng, cordyceps, q10 & rock sugar. Formulasi m7 sangat baik utk peredaran darah, mningkatkan tenaga seksual, masalah sirosis, sistem kardiovaskular, mbaikpulih luka & parut serta masalah lumpuh anggota badan.. amat baik untuk pesakit 'strok' peringkat awal.. insyaAllah

harga cuma RM360 shj, penghantaran percuma.. CEPAT.. 10 org pembeli pertama akan mendapat Fibre Plus yg berharga RM89.00 (produk cuci usus) secara percuma.. 

UNTUK BELIAN, SILA BANK IN KE AKAUN MAYBANK ISLAMIC : 5521-1605-1545 (AHMAD HISHAM BIN MASRI)

sms nama, alamat & masa transaksi dibuat ke talian 013-5846101 utk urusan poslaju dibuat, terima kasih

pROpOLiS.. pEnAwAr Yg DijANjiKaN dLM Al-QuRaN

Sekiranya anda berminat.. 3 kotak cuma RM360.. penghantaran percuma termasuk CD testimoni & flyers. Hubungi 013-5846101 (Sham) untuk penerangan lanjut dan promosi ini akan berakhir pada 31 Dis, 2012. Sila kongsi bersama rakan2 anda.. terima kasih




Friday, December 7, 2012

... anak burung semakin membesar di RBW Semanggol

Alhamdulillah... semasa melakukan penyelenggaraan RBW di Semanggol minggu lepas, kelihatan anak burung semakin membesar dan sudah mula belajar terbang. RBW tersebut sebelum ini telah dilakukan beberapa proses 'upgrading' seperti pendawaian semula bunyi luaran, membuat 'partition' serta pemasangan 'ultrasonic' mist yg mengeluarkan kabus air yg lebih halus untuk kelembapan yg lebih sekata.
Selepas sebulan proses 'upgrading' tersebut dilakukan nampaknya pertambahan sarang baru begitu mendadak sekali walaupun kawasan tersebut sering menghadapi gangguan elektrik akibat kilat kerana berada di kawasan lapang.
Berikut disertakan gambar terkini RBW Semanggol dan Alhamdulillah pemiliknya yg baru pulang menunaikan fardu haji amat berpuashati dengan peningkatan tersebut dimana rbw kini telah beroperasi selama lebih 10 bulan... InsyaAllah, kita tunggu 'update' seterusnya 3 bulan dr sekarang.


Anak burung di tingkat bawah RBW Semanggol

Set Promosi 2012 Hampir Berakhir... Bertindak SEGERA!!

Dapatkan Set Promosi 2012 Produk Sarang Burung Walit Sekarang.. BERTINDAK SEGERA!!! Pendaftaran sebagai ahli adalah percuma sekiranya anda membuat set belian yg dinyatakan di bawah. Hubungi sy segera untuk temujanji sekiranya berminat mencuba produk-produk sarang burung walit dan beberapa produk kesihatan lain.. 013-5846101 (sham)





Monday, November 26, 2012

Kebaikan Produk Sarang Burung Walet :
- memastikan kulit anda sentiasa cantik, licin dan anjal semula
- menggalakkan perkembangan otak serta menguatkan daya ingatan anda
- menguatkan penyambungan di antara tisu2
- menguatkan fungsi jantung serta mengimbangkan tekanan darah
- bertindak sebagai agen antioksidan dan anti penuaan bagi mencegah kanser
- membantu mengekalkan kesihatan rambut, sendi dan tulang serta mencegah osteoporosis
- mengaktifkan sisitem imun badan, membekalkan tenaga dan mempercepatkan kadar metabolisma

Khasiatnya :
- melancarkan sistem aliran darah yg betul
- melegakan pernafasan
- membetulkan sistem urat saraf
- memperbetulkan sistem buah pinggang
- memutih, melicinkan muka (untuk lelaki dan wanita terutama sekali utk wanita mengandung)
- menghilangkan kedut2 muka (lelaki & wanita)
- menyegarkan mata
- asma (lelah)
- membuang air dalam paru-paru (sekiranya mengidap masalah paru2 berair)
- agen memperbaiki hepatitis B
- meninggikan IQ (dewasa dan kanak2)
- batuk-batuk kronik
- awet muda (lelaki & wanita)
- untuk kekuatan tenaga batin

Wednesday, November 21, 2012

40% baki perkongsian rbw di Kelantan..

PROMOSI TAHUN 2012... Sesiapa yg berminat utk memiliki rumah burung sendiri secara perkongsian pada harga yg mampu milik, segera & telah mempunyai sarang... sebuah bangunan rumah burung walet ditawarkan utk perkongsian sebanyak 40% bersamaan dengan RM70k RM65k shj.. beralamat di Bangunan Hj Omar, 5315, Tgkt 3, Jln Sultan Yahya Petra, Lundang, Kota Bharu.. keluasan rumah 20' x 80' x 2 tingkat dan telah mempunyai anggaran sarang sebanyak 0.5kg.. 

Antara kebaikan & kelebihan... risiko burung utk tidak membuat sarang 'tiada' kerana telah mempunyai sarang hampir 1kg... kos perkongsian terendah di pasaran, pulangan hasil yg cepat... dijangkakan hasil tuaian pertama akan dibuat dlm masa 6 bulan lagi... pemilik merupakan pengusaha yg berpengalaman serta mempunyai bbrapa rbw lagi... pemborong sarang burung sudah menunggu (harga yg berpatutan)...

siapa cepat dia dapat, hubungi sy segera... terima kasih... call/sms 013-5846101 (sham)

Thursday, October 4, 2012

Jualan Produk Air Sarang Burung Makin Laris.. Alhamdulillah

Usahawan serta individu yang berminat untuk mengedarkan atau menjadi pengguna produk air sarang burung walet adalah dijemput untuk bersama-sama saya. Modal permulaan yang rendah (minima RM328) atau sekiranya berminat menjadi 'mobile' stokis pada modal RM2500 ++.

Walet series
Berikut adalah senarai stokis-stokis dan pengedar bagi mendapatkan produk air sarang burung Persada;

             Kulim                                         -  0135846101 (En Hisham)
             Stokis Sg Petani                         -  0194814230  (En Zul)
             Stokis Alor Setar                       -   0194177717  (Cg Ro'aidah)
             Stokis Jitra                                 -  0125939399  (Pn Ferm)
             Stokis Kangar                            -  0194719592 (Pn Intan)
             Stokis Gopeng, Ipoh                  -  0195136798 (Cg Azmi)
             Stokis Semenyih, Selangor         -  0193847392  (Pn Noriza)
             Pasir Mas, Kelantan                   -  0129902977 (En Hasbullah)

Tuesday, July 31, 2012

penternakan serangga utk makanan burung walet

Pernah tak anda terpikir sejauh mana sumber makanan bagi burung walet akan berterusan?? Ya,perkara sebegini tidak dapat kita jangkakan apa yang akan terjadi nanti. Namun, tuhan telah memberi setiap hambanya akal fikiran supaya dapat kita berfikir dan mencari jalan penyelesaiannya.

Sebelum ini kita hanya tahu penternakan hanya untuk burung walet, tetapi sumber makanannya, yakni serangga-serangga kecil didapati daripada tumbuhan-tumbuhan hijau yang berkembang mekar di setiap pelosok negara kita. Dengan sifatnya si walet yang berterbangan bebas tanpa henti hampir satu hari (keluar selepas subuh dan pulang sebelum/ketika maghrib) demi mencari sumber makanannya. Si walet sanggup terbang 90km (45km pergi, 45km balik) satu hari supaya mereka tidak kebuluran.

Namun kini, permasalahan itu dapat diatasi tanpa perlu si walet terbang terlalu jauh demi 'sesuap nasi' untuk terus menghasilkan sarang-sarang yang berkualiti. Serangga yang dulunya didapati dari tumbuhan-tumbuhan hijau kini sudah boleh diternak!! YA!! boleh DITERNAK!! sudah pasti ramai yang tertanya-tanya betul ke??macam mana tu??mustahil lah...Telah TUHAN jadikan kita manusia agung yang berakal fikiran untuk mencari dan menterjemahkan penyelesaiaannya. ini sekaligus dapat memikat lebih banyak walet datang menghampiri RBW kita dan terus menginap di situ. Di sini saya kongsikan sedikit sisipan daripada projek penternakan serangga yang berjaya. Untuk mengetahui dengan lebih detail boleh terus hubungi saya.... 013-2277060 (Rahimi) atau 013-5846101 (hisham)

Bancuhan resepi makanan serangga

Bancuhan yg telah menghasilkan ulat @ larva

Larva @ ulat yg telah bertukar menjadi kepompong

Bancuhan resepi yg telah habis & kering

Hasil serangga yg telah dituai @ harvest @ panen

Friday, July 27, 2012

peratus pemilikan perkongsian untuk dijual

... salah seorang sahabat sy & peserta perkongsian rbw amat memerlukan wang dalam masa terdekat dan berminat untuk menjual sebahagian peratusan (%) yg beliau miliki. Sekiranya pihak tuan/puan berminat boleh menghubungi sy pada kadar segera untuk perbincangan lanjut & buat makluman pihak tuan/puan rbw tersebut telah pun beroperasi.. tkasih

Saturday, July 21, 2012

sarang burung & kuda laut

... sesiapa yg berminat untuk membeli air sarang burung, sarang burung belum dicuci atau kuda laut kering boleh berhubung dengan saya. Kos penghantaran adalah percuma bergantung kepada pembelian.. untuk maklumat lanjut tentang khasiat & kebaikan air sarang burung boleh melayari www.persada.com.my atau terus berhubung dgn saya di talian 013-5846101 (Hisham)

PENGEDAR & MOBILE STOKIS DIPERLUKAN.. MINIMA MODAL RM2200.00

harga dr RM78 - RM360 sebotol

harga RM2500/kg

harga RM1400/kg
Berminat untuk membeli tanah kediaman, pertanian & untuk perumahan - Anda juga boleh menghubungi sy.

update terkini projek perkongsian rbw

Alhamdulillah, rbw1 telah mempunyai sarang dan bertelur dan beberapa tempat lagi terdapat tompokan tahi burung menandakan burung telah tidur.. saat ini merupakan waktu yg cukup sensitif bg burung walet dan perlu dijauhi dari sebarang gangguan.. makanan burung juga telah diletakkan & dalam masa terdekat 'partition' akan ditambah bg mempercepatkan pembiakan burung.
rbw1 : sarang burung yg telah siap
rbw2 juga telahpun beroperasi dan hampir sebulan.. Alhamdulillah, perkembangan di rbw2 sungguh menggalakkan di mana didapati beberapa ekor burung sudah mula menginap.. pihak saya akan meneliti perkembangan lanjut rbw2 melalui kamera litar tertutup yg dipasang & akan dimaklumkan kepada peserta kemudian.
rbw2 : gambar terkini akan di'update' kemudian
rbw3 yg terletak di Ladang Soon Lee juga telahpun beroperasi hampir sebulan lebih & perkembangan peringkat awal amat menggalakkan namun begitu pihak saya mendapati terdapat sarang tebuan di dalam rumah tersebut yg sedikit sebanyak mengganggu ketenangan burung walet.. pihak saya telah membuang sarang tebuan tersebut dan info terkini rbw3 masih menanti bekalan elektrik yg masih belum masuk (buat sementara ni guna tenaga elektrik dr rumah tuantanah)
rbw3 : beberapa modifikasi akan dibuat dalam masa terdekat

Thursday, July 19, 2012

salam Ramadhan & selamat beribadah

Assalamu'alaikum & salam sejahtera buat umat Islam umumnya & para pembaca/pencinta burung walet khasnya.. moga kita diberkati & dirahmati Allah serta dipanjangkan umur bagi menghadapi bulan Ramadhan Al-Mubarak yg akan tiba beberapa hari shj lagi.
Mohon kemaafan kerana sudah lama tidak mencoret di dlm blog sy ini.. kerana sy sedar diri ini hanyalah seorang insan yg lemah dan tidak mempunyai apa2 kekuatan jika tidak digerakkan hati & diilhamkan oleh Allah.. harapan sy semoga kedatangan Ramadhan ini menjadi noktah penting bagi permulaan perubahan seluruh umat Islam dan dapat merubah dr kehidupan yg kurang baik kepada yg lebih baik.

Alhamdulillah.. saya & rakan sy (Rahimi) baru pulang dari Kota Bharu, Kelantan pada 14 Julai, 2012 bagi menguruskan proses usahasama perkongsian rumah kedai yg telah diubahsuai menjadi rumah burung walet berkeluasan 20' x 60' x 2 tgkt berhadapan Balai Islam Lundang, Kota Bharu. Menarikya.. rumah tersebut telah pun mempunyai sarang burung sebanyak hampir 1kg dan telah pun dituai hasilnya beberapa kali. En Azahar dr Johor Bharu amat bertuah kerana dalam masa yg singkat selepas pelaburan dibuai beliau bakal menikmati hasilnya dalam masa terdekat.. InsyaAllah.

BERITA BAIKKK... Sesiapa yg berminat utk mengikuti jejak langkah En Azahar.. sebuah bangunan rumah burung walet ditawarkan utk perkongsian sebanyak 40% bersamaan dengan RM50k.. beralamat di Bangunan Hj Omar, 5315, Tgkt 3, Jln Sultan Yahya Petra, Lundang, Kota Bharu.. keluasan rumah 20' x 90' setingkat dan telah mempunyai sarang sebanyak 0.5kg.. siapa cepat dia dapat, hubungi sy segera.

Lawatan dalam rumah burung di Kota Bharu, Kelantan bersama Tengku Mohamad

En Azahar dari Johor Bharu menandatangani usahasama perkongsian
rumah burung walet bersama Tengku Mohamad

Balai Islam Lundang - pemandangan dari tgkt 3 rumah burung walet
Moga segala usaha & modal yg telah dikeluarkan bakal menjanjikan limpahan rezeki yg tidak disangka-sangka dan seterusnya dapat menyumbang kepada perjuangan & kecermelangan Islam di Malaysia.

Saturday, April 7, 2012

Penyertaan Projek Perkongsian RBW 4 di Kuala Selangor kini dibuka...!!!

Alhamdulillah, beberapa projek rumah burung yang sedang dalam pembinaan kini sudah memasuki fasa akhir dan ada yang telah mula beroperasi dan juga akan beroperasi dalam masa terdekat. Pihak saya kini bersedia untuk memulakan projek perkongsian terbaru atau rbw ke4 yang akan dibina di Kuala Selangor, Selangor (gambar dan lokasi akan di'update' kemudian).
Jumlah penyertaan yang dijual terhad kepada 75% sahaja bersamaan dengan RM4000 = 1% dan jumlah minima penyertaan adalah RM20k = 5%. Peserta akan diberi 1 set produk air sarang burung yang berharga RM308 dan kursus percuma (RM350.00) yg akan diadakan kelak.
En Rahimi & En Hisham (saya) kini bergabung dalam satu syarikat
Jangkaan pembinaan akan dimulakan pada bulan 6 dan pihak saya amat mengalu-alukan mana-mana individu yang berminat agar dapat menghubungi saya 013-5846101 (Hisham) atau 013-2277060 (Rahimi - Ipoh/KL). Maklumat lanjut tentang info rumah burung juga boleh dilayari melalui blog rakan kongsi saya dalam Secret Walet Resources.. www.pushpiam.blogspot.com.

Saturday, March 3, 2012

Salam Ampun & Maaf Buat Semua

Dengan Nama Allah Yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.. Assalamu'alaikum wth buat sahabat, tuan/puan serta pembaca yang mengenali atau tidak mengenali diri saya. Di kesempatan ini, saya ingin memohon ampun & maaf sekiranya ada terkasar bahasa atau tersinggung di hati sepanjang perkenalan walaupun sekadar berhubung melalui email dan call/sms.


Buat makluman semua, InsyaAllah saya akan berangkat ke tanah suci pada hari Khamis, 9 Mac 2012 (jam 2am) untuk menunaikan umrah & ziarah dan sekiranya dipanjangkan umur dan dipermudahkan segala urusan saya & keluarga akan pulang ke tanahair semula pada 23 mac 2012 (Jumaat).
Sepanjang berada di sana, InsyaAllah sama2 kita berdoa ke hadrat Ilahi semoga segala usaha dan pengorbanan kita bagi merubah kehidupan dan mencari rezeki yang halal dalam industri rumah burung walet akan diperkenankan Allah hendaknya. Doakan juga kesihatan dan kekuatan untuk saya dalam menunaikan ibadah umrah dan semoga diterima Allah segala ibadah yang dilakukan.. sesungguhnya kita insan biasa yang x lepas dari melakukan kesilapan & dosa.. Harapan besar & doa saya nanti semoga kerajaan Islam & undang2 syariah Islam tertegak di bumi Malaysia satu hari nanti... TAKBIRRR

TERKINI : Gambar2 Terbaru Pembinaan Rumah Burung Walet

salam buat tuan/puan pembaca budiman, berikut disertakan gambar2 terkini pembinaan rumah burung walet milik individu & perkongsian yang secara puratanya telah 90% siap dan insyaAllah akan beroperasi dalam masa terdekat..
Makluman buat peserta perkongsian RBW2 & RBW3 yang masih belum memberikan dokumen butiran peribadi dan menjelaskan jumlah bayaran keseluruhan harap dapat berbuat demikian segera kerana surat perjanjian akan diproses dan dipos kepada tuan/puan secepat mungkin, tkasih.

RBW2 Pt Jawa, Bg Serai : Wiring dah mula
RBW Masjid Tinggi : Bumbung dah siap, nak mula wiring
RBW Klang : Baru beroperasi, tuanrumah minta buat 'partition'
RBW3 Bg Serai : Wiring speaker dah siap, nk pasang cctv & aksesori
InsyaAllah, rumah burung yang dinyatakan akan disiapkan dan beroperasi dalam masa terdekat, sebarang info dan maklumat lanjut turut dihantar melalui email.. sebarang pertanyaan boleh call/sms 013-5846101 atau email ke ibnumasri@yahoo.com.. terima kasih

Thursday, January 19, 2012

Perkongsian Terbaru Rumah Burung Walet - Kelantan

Sebuah rumah kedai yang telah diubahsuai menjadi rumah burung berhadapan Balai Islam Lundang, Kota Bharu dengan keluasan 20 x 80 x 2 tingkat dan telah mempunyai sarang dan telur anggaran >100 sarang kini ditawarkan untuk perkongsian.
Harga yg ditawarkan adalah RM60k sahaja pada perkongsian 40%.. sekiranya ada individu yg berminat boleh datang sendiri untuk membuat lawatan dan penerangan lanjut.. Tuan punya rumah memrlukan modal tambahan untuk membina & menyiapkan projek rbw di tempat lain.. harap maklum


Gambar diambil semasa lawatan pada bulan Disember, 2011
 Hubungi saya segera 013-5846101 (sham) untuk temujanji & penjelasan lanjut... wassalam

Wednesday, January 18, 2012

Pelaburan Dinar Iraq


sudah lama sebenarnya saya berminat untuk post entry tentang dinar Iraq, namun akhir2 ini nampaknya isu ini semakin hangat diperkatakan.. adakah ianya satu 'rumous' atau pengharapan yang pasti.. anyway kat tangan saya dah ada 35,000 Dinar Iraq.. masih menanti 'RV' dan 'Chapter Seven' yg semakin hampir.. InsyaAllah, sama2 kita tunggu.. Anda berminat untuk menyimpannya???

13 Info Tentang Pelaburan Dinar Iraq

1. Nilai Dinar Iraq sebelum 1990 ialah 1 Dinar = USD 3.20. Pada ketika itu, Dinar Kuwait juga bernilai 1 Dinar = USD 3.40.
2. Semasa Perang Iraq Vs Kuwait pada 1990, Dinar Kuwait jatuh merudum ke USD 0.30. Pada 2003, Dinar Kuwait melonjak semula ke USD 3.40. Maka pakar ekonomi meramalkan nilai Dinar Iraq pun akan melonjak sama ke USD 3.20.
3. Iraq mempunyai reserve minyak pertama terbesar dan reserve gas ketiga terbesar di dunia.
4. Usaha cari gali minyak di Iraq kini adalah kearah pengeluaran 11 juta tong sehari dalam tempoh 5 tahun akan datang, dimana ianya sama dengan jumlah pengeluaran Arab Saudi. Semua pelabur besar dan dana pelaburan dunia bertumpu dan dicurahkan ke Iraq mencari minyak. Apakah manasabah nilai Dinar kini yang kurang dari satu sen USD? TIDAK ADIL SEKALI. Ianya wajar kembali ke nilai sebenar iaitu USD 3.20!!!
5. Nilai dinar Iraq akan naik seiring dengan pengeluaran minyak. Penganalisis meramalkan jika Iraq mencapai pengeluaran 5 juta tong sehari, maka nilai Dinarnya adalah pada paling kurang bersamaan dengan USD 0.30.
6. Selepas apungan, Dinar boleh dijual beli di pasaran terbuka. Bank komersil dan Pengurup Wang adalah medium jual beli sesuatu matawang yang telah diapungkan.
7. Amerika Syarikat adalah negara yang paling banyak membeli Dinar Iraq. Kini merekalah yang paling mengharapkan Dinar ini diapungkan pada kadar USD 1.47
8. Iraq telah melalui dua kali pilihanraya yang lebih demokratik berbanding era Saddam Hussin. Maka sistem politik, pentadbiran dan ekonomi Iraq kini adalah lebih tersusun berbanding dengan era lalu.
9. Bursa saham Iraq secara elektronik akan dibuka kepada pelabur asing. Maka keperluan Dinar diapungkan adalah amat mendesak sekali untuk merancakkan Bursa Saham ini.
10. Rancangan Iraq mewujudkan note Dinar yang kecil seperti 1/2 dan 1 Dinar adalah satu petanda jelas bahawa Dinar akan melonjak.
11. Pada 2003, apabila Dinar Iraq yang baru diperkenalkan, peramal ekonomi menjangkakan Dinar akan diapungkan dalam tempoh antara 5 ke 10 tahun. Kini setelah 8 tahun, maka ianya satu masa yang PALING WAJAR DAN DINANTIKAN oleh semua pihak
12. Apabila dinar sudah diapungkan, maka pada amalan lazimnya ia boleh dijual atau ditukar di mana-mana pengurup wang atau bank komersil.
13. Apa ditunggu lagi. Peluang sudah terhidang di hadapan mata. Rezeki jangan ditolak. Ubah nasib anda hari ini. Belilah dinar Iraq, sebagai pelaburan yang paling bijak dalam abad ini. Jangan biarkan kegagalan kita mengambil manfaat keuntungan apungan wang Kuwait, afghanistan, jerman, russia berulang kembali. Beli dinar Iraq, sebagai simpanan harta karun kita dalam masa terdekat.

hubungi @ sms 013-5846101 (sham) sekiranya berminat... harga : RM150 = 25,000 Dinar Iraq  

stokis, mobile stokis & wakil pengedar diperlukan

 TEMUI KAMI MALAM INI DI HOTEL SRI GARDEN, KANGAR, PERLIS UNTUK TAKLIMAT PERNIAGAAN AIR SARANG BURUNG WALIT PERSADA.. JAM 8.45 MALAM, TQ

temui kami di safira club, seberang jaya, pulau pinang pada Jumaat jam 9.00 malam (20 jan) untuk penerangan tentang kebaikan & peluang perniagaan dalam industri sarang burung walet... dapatkan 3 paket fibre-plus (RM20) cuma pada harga RM10 sahaja.. hubungi saya segera 013-5846101 (sham) untuk maklumat lanjut, tempat terhad.. tq
Seminar Kepimpinan Persada di Avillion Admiral Cove , PD - 25 Nov 2011
Meeting Persada di Safira Club, Seberang Jaya - 17 Dis 2011
Meeting Persada di D Palma Inn, Shah Alam - 7 Jan 2012
Berminat menjadi usahawan (RM308), mobile stokis (RM4004) atau stokis (RM24k) di tempat anda..?? hubungi saya segera 013-5846101 (sham) untuk 'personal couching' bersama saya.. tq

Thursday, December 22, 2011

TERKINI : Baki terkini perkongsian rbw3 belum terjual - 7%

** TERKINI : Kerja2 pembinaan bangunan telah siap, pemasangan audio kini bermula.

Berikut disertakan gambar terbaru projek rbw ke-3 di Ladang Soon Lee, Bagan Serai, Perak di mana terdapat 7% lagi perkongsian yg belum dimiliki.

salam.. projek perkongsian RBW Ke-3 dijangka akan dibina di Bagan Serai, Perak kini dibuka untuk para peminat industri burung walet di seluruh Malaysia dan bukan di Tanjung Piandang, Perak kerana masalah tanah yang terlau jauh dari rumah serta kos tambak tanah yang terlalu tinggi. Lokasi baru yang disyorkan sesuai untuk didirikan rbw berkeluasan 20 x 60 x 3 tgkt dan bukan 2 tgkt seperti yang dimaklumkan sebelum ini. Projek ini dikhususkan untuk individu yang ingin berkongsi pada modal minima RM15k RM14k - maksima RM300k RM280k seorang dan terhad kepada jumlah sebanyak RM28ok sahaja. Ini bermana kos modal untuk 1% = RM3000 RM2800 dan jumlah tersebut termasuk kos pembinaan, kos pajakan tanah (hakmilik salah seorang peserta - Cikgu Zainab), kos perjanjian serta pengurusan. Kerja-kerja tambak tanah, perparitan akan dibuat dijangka pada bulan Oktober dan kawasan berhampiran telah ada beberapa buah rumah burung.

Tempoh perjanjian adalah selama 30 tahun untuk satu pusingan dan segala kerja pengurusan pembinaan dan penyelenggaraan dan jualbeli sarang adalah di bawah kendalian pihak saya. Peratus perkongsian hasil adalah 80% kepada rakan kongsi dan 20% kepada syarikat pengendali. InsyaAllah, anggaran projek akan dimulakan adalah pada bulan Oktober, 2011 sekiranya rakan kongsi mencukupi dan mengambil masa anggaran 3 bulan sahaja untuk disiapkan.



Diharapkan kepada para peserta yg belum membuat bayaran penuh agar dapat menjelaskan bayaran tersebut pada kadar segera kerana pembinaan sudah melebihi 70%.

Wednesday, November 16, 2011

Perkongsian Rumah Burung Walet ke-4 di Kuala Selangor

Perkongsian rumah burung walet Ke-4 yang pembinaannya akan dibuat di Kuala Selangor dan kini dilancarkan untuk individu yg berminat. RBW berkeluasan 20' x 60' x 3.5 tgkt akan dibina pada kadar minima perkongsian RM30k dan jumlah keseluruhan adalah RM300k merangkumi kos pajakan & penyediaan tanah, pembinaan & penyelenggaraan, kos utiliti dan perjanjian  serta '1 set produk walet' untuk individu yang berminat. 
 
Alhamdulillah, beberapa projek rumah burung walet yang dimulakan sebelum ini berjalan lancar walaupun  terdapat gangguan cuaca yang tidak menentu sejak kebelakangan ini.

Berikut adalah gambar2 projek yg telah disiapkan & dalam pembinaan : 

RBW Semanggol : baru beroperasi, masih menanti bekalan air dr pihak berwajib
TERKINI : Ikat bata & bumbung dah siap, kerja2 pendawaian akan bermula
TERKINI : Lepaan simen luaran dah siap, lepaan simen dalaman bermula
RBW 1 Bagan Serai : Sudah beroperasi 4 bulan, burung dah tdorrr

RBW 3 Bagan Serai, Perak : pendawaian utk pemasangan audio bermula

RBW Veterinar Kluang, Johor : sudah beroperasi, berjalan lancar



RBW 2 Bagan Serai, Perak : lepaan simen luaran/dalaman bermula